بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع گرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد
سرخط خبرها

بیش از ۲۰ میلیون روستایی از بیمه رایگان استفاده می‌کنند | ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیشتر می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۴۳۵۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بیش از ۲۰ میلیون روستایی از بیمه رایگان استفاده می‌کنند | ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیشتر می‌شود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند، از اضافه شدن خدمات بهداشت روان و تغذیه به بسته خدمات به مناطق محروم در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره تفاهم نامه جدید پزشکی خانواده، اظهار کرد: این تفاهم نامه هر ساله در زمینه بیمه روستایی یا ارائه خدمات در سطح یک در روستا‌ها و در بخش عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود، اما امسال دارای تغییراتی بوده که در تیرماه این تفاهم نامه را با حضور وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت در قرارگاه پزشکی خانواده رونمایی کردیم.

وی تاکید کرد که در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده از لحاظ اعتباری به مناطق خاص از جمله جزایر، مرز‌ها و روستا‌ها توجه جدی و برای ماندگاری پزشکان راهکار‌های عملیاتی تدبیر شده است.



مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بیش از ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر روستاییان و عشایر از بیمه رایگان سلامت استفاده می‌کنند که عمده هزینه‌ها با استفاده از این بیمه در بخش دولتی با نظام ارجاع پرداخت می‌شود.

وی افزود: بیمه سلامت در بخش بستری ۹۵ درصد از هزینه‌های بیمارستانی و در بخش سرپایی ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه را پوشش می‌دهد.

ناصحی با بیان اینکه همه مردم کشورمان در روستا‌ها و مناطق عشایرنشین تحت پوشش بیمه سه‌گانه قرار دارند، گفت: خدمات به روستا‌ها و مناطق مرزنشین و عشایر در نسخه جدید تفاهم نامه پزشکی خانواده افزایش می‌یابد.

وی گفت: آموزش و پایش برای پزشکان و کادر سلامت در روستا‌ها با استفاده از راهنما‌های بالینی در قالب بازآموزی برای پزشکان در حوزه‌های مختلف از جمله تجویز آنتی بیوتیک‌ها، مراقبت دیابت، فشارخون، غربالگری و سایر موارد، در تفاهم نامه جدید ذکر شده و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: هر ۴ هزار نفر یک پزشک، هر ۷ هزار نفر یک ماما و هر ۱۵ هزار نفر یک دندانپزشک و هر ۴۰ هزار نفر یک کارشناس بهداشت روان و یک کارشناس بهبود تغذیه خواهند داشت و این خدمات به تدریج ادغام می‌شود و امیدواریم توانبخشی را در سال آینده به بسته‌های خدمات در روستا‌ها اضافه کنیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، ناصحی در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور، با تاکید بر اینکه ما در کشور با کمبود پزشک مواجه نیستیم، گفت: به دلیل دریافتی پایین، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را نمی‌توانستیم تضمین کنیم، اما با همکاری که بین حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت صورت گرفته، امیدواریم این ماندگاری افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تحولی که در نظام سلامت در تفاهم نامه امسال دیده شده، بیشتر بحث فنی است و یک‌هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای دارو و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای مکمل‌ها است.

وی در مورد پرداختی کادر سلامت در روستا‌ها گفت: ۸۰ درصد جمع دریافتی پزشک و کادر سلامت را تا پایان ماه و ۲۰ درصد باقی مانده تا پایان فصل تسویه می‌شود و بحث پرداخت به روستا‌ها را حداقل ۲ سال منظم کردیم و ما به التفاوت امسال را با نظام جدید پرداخت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->